Har du lyst til å skaffe deg sunne, deilige skjønnhetsprodukter? Så flott! Her er det du må vite om betaling og leveringsbetingelser hos oss;
-
Kjøpet er regulert av standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett.
Foretaksinformasjon
- Selger: Skinlove.no
- Firmanavn: Skinlove AS
- Kontaktadresse: Daugstadveien 221, 6392 Vikebukt
- E-post: kundeservice@skinlove.no
- Tlf.: 951 58 188 (Daglig leder)
- Organisasjonsnummer: 998 089 158
www.skinlove.no er en nettbasert butikk hvor du kan finne og kjøpe et bredt utvalg av naturlige, økologiske og veganske hudpleieprodukter og kosmetikk.
Priser
Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bekreftelse av bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.
Bestillinger sendes kun i Norge (ikke Svalbard/Jan Mayen).
Forbehold:
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.
Salgs- og leveringsbetingelser
-
Ekspedering av ordre
Når vi har mottatt din bestilling, vil du motta en ordrebekreftelse fra oss. Vi anbefaler at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til adresse, antall varer, varetype, pris osv. Skulle du oppdage at det ikke er samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, ber vi deg om å ta kontakt med oss så snart som mulig. Dobbeltsjekk at adressen stemmer og at du personlig er registrert på adressen du oppgir.
Fra juni 2023 har vi utsending av bestillinger to dager i uken; mandager og torsdager. Noen unntak fra disse dagene kan sporadisk forekomme.
Leveranse i Norge
Vi leverer for tiden bare til adresser innad i Fastlands-Norge. Våre pakker sendes med Posten/Bring eller Postnord.
Pakkene sendes med sporing som du vil motta på en egen e-post etter at pakkene er sendt.
Har vi gått tom for varer uten at dette er spesifisert i produktets beskrivelse ved bestillingstidspunkt og vi ikke kan skaffe dem i løpet av kort tid, vil du få beskjed om dette via epost. Er det noe som haster for deg så gi oss en melding om det når du gjør din bestilling så skal vi prøve og hjelpe deg. Ta kontakt via kundeservice@skinlove.no.
Som kunde er du selv ansvarlig for at du oppgir gyldig og korrekt leveringsadresse og mobilnummer. Bor du deler av tiden på en annen adresse så kan det lønne seg å registrere navnet ditt på denne adressen hos Posten. Må vi sende ut varer på nytt til deg på grunn av feil i adresse, påløper et ekstra fraktgebyr avhengig av leveringsmetode.
Frakt
Hos Skinlove er det gratis frakt når du handler fra 600 kr og velger PostNord Mypack Small.
Som kunde hos oss kan du ved utsjekk selv velge mellom fem leveringsalternativer.
1. POSTNORD - Pakke i postkassen (porto 39 kr, gratis ved handel fra 600 kr)
Pakken blir levert hos deg i løpet av 2-5 virkedager. Dersom pakken ikke får plass i postkassen (postkassen er full, låst eller lignende) kan pakken leveres i en pose på døren (Døren å være godt merket.) eller leveres på utleveringssted hvis døren ikke kan finnes. PostNord varsler mottaker når pakken er på vei med estimert leveringstid. Mottaker får nytt varsel når pakken er levert. Varsling sendes via SMS, e-post og/eller PostNord-app. (Utleveringen gjøres av Posten på vegne av Postnord).
2. POSTNORD - Pakke til pakkeboks (Porto 59 kr, gratis ved handel fra 1500 kr)
Pakken bruker 1-5 dager fra når vi sender den fra vårt lager.Skriv ønsket Postnord-pakkeboks i kommentarfeltet ved utsjekk. Hvis vi ikke finner stedet i vårt system, så sender vi den til en annen Postnord-pakkeboks i nærheten av deg. Du får en hentemelding fra Postnord med instruksjoner når pakken er ankommet og klar for henting. Ved henting i pakkeautomat benyttes mypostnord-appen med en unik ID for å åpne skapet. Der hvor pakkeautomat ikke har ledig kapasitet, eller pakken er utenfor produktspesifikasjonene, blir pakken levert til nærmeste bemannede leveringssted. MyPack Box leveres til pakkeautomat nær mottaker i henhold til ruteplan. Levering blir gjort på hverdager.
3. POSTNORD - Til hentested (porto 89 kr, gratis ved handel fra 2000 kr)Pakken bruker 1-5 dager fra når vi sender den fra vårt lager. Skriv ønsket Postnord-utleveringssted i kommentarfeltet ved utsjekk. Mottaker får en hentemelding når pakken har ankommet og er klar for utlevering. Pakken blir sendt tilbake til Skinlove om den ikke har blitt hentet i løpet av 7 virkedager.
4. BRING Pakke I postkassen (porto 79 kr, gratis ved handel fra 2000 kr)Pakken blir levert hos deg i løpet av 2-5 virkedager fra pakken sendes fra oss . Den blir levert i din postkasse.
Dersom postkassen er full eller ikke merket med synlig nummer og navn, vil pakken bli levert på nærmeste utleveringssted eller returnert til avsender.
Du vil få sporing og varsel når strekkoden skannes.
5. BRING Pakke til hentested (porto 179 kr, gratis ved handel fra 3000 kr)Pakken blir levert til nærmeste hentested i løpet av 1-2 virkedager fra pakken sendes fra oss til store deler av det sentrale Norge. For øvrige deler av landet må 2-4 dager beregnes.
Mottaker får hentemelding på SMS, e-post eller i App. Hentefrist før pakken blir returnert til Skinlove er 7 dager.
6. Hente på lageret etter avtale. (Daugstadvegen 221, 6392 Vikebukt. Gratis.)Om ønskelig kan pakken din hentes på lageret vårt. Dette er helt uten fraktkostnader. Skriv en melding i kommentarfeltet om ca. når du vil hente, så vil vi ta kontakt med deg for å gjøre en konkret avtale.
Betaling
Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde å betale for din bestilling.
Vi tilbyr følgende betalingsmetoder:
Betaling med kort (vi godtar Mastercard og Visa gjennom vår leverandør Adyen). Når du betaler med betalingskort håndteres transaksjonen av vår partner Adyen for å garantere rask og sikker betaling.
Betaling med Vipps (via Adyen og Vipps).
Betaling med faktura (via Adyen og Klarna). Les mer om Klarnas Shoppingtjeneste her. Deres personvernerklæring ligger her.
Delbetaling med faktura (via Adyen og Klarna). Les mer om Klarnas Shoppingtjeneste her. Deres personvernerklæring ligger her.
Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er overtatt i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden passeres og du som kjøper unnlater å overta en vare som er stilt til din disposisjon etter avtalen, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen.
Ved retur av varer i forbindelse med angrerett eller lignende ligger risiko for varen hos kunde. Vi anbefaler derfor strekt å benytte en fraktmetode som gir deg sporing og gjerne også forsikring på returer du gjør til Skinlove.
Personopplysninger
Skinlove.no behandler persondata iht. personopplysningsloven. Skinlove.no selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. Utenforstående kan bare få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for Skinlove AS som for eksempel levering av pakker. Les mer om personvern hos Skinlove.no her.
Kortinformasjon
Når du handler hos Skinlove.no og betaler med kort eller Vipps blir betalingen behandlet av Adyen, som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning for VISA og MasterCard. All kortinformasjon blir oppbevart iht. kortselskapenes regelverk.
Rutiner for retur av varer
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den gi Skinlove.no skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg reklamasjon. Skinlove.no vil deretter gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i forbrukerkjøpsloven.
Angrerett og retur
Selv om du har mottatt varene dine så har du 14 dagers angrerett på alle varer. Denne gjelder fra tidspunktet du mottar varene på.
For å benytte angreretten, ta kontakt med oss på kundeservice@skinlove.no og si fra at du vil benytte angreretten. Send deretter produktet i retur til oss og legg ved angreskjemaet (skjemaet finnes vedlagt eposten med ordrebekreftelsen). Etter at pakken er mottatt av Skinlove.no vil vi refundere deg for verdien av varen innen 14 dager. Ønsker du å benytte angreretten betaler du selv porto for retur av varen. Produktet du returnerer må være i god stand og eventuelle forsegliner og plomberinger må ikke være brutt.
Kosmetikk er å anse som hygienevarer, ref. angrettsloven §22 g), og er derfor ikke egnet for retur dersom forseglingen er brutt etter levering. Dersom varene er skadet eller åpnet utover det som er nødvendig for å anslå varens art, egenskap og funksjon så vil verdien av varene kunne reduseres og vi kan kreve at du erstatter dette verditapet i form av redusert refusjon. Se mer informasjon på angreskjemaet.
Dersom du som kjøper ikke har mottatt angreskjemaet skriftlig enten på papir eller via epost, utvides angrefristen til tre måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Skinlove.no sin informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp. Les mer om angrerettloven.
Adresse for retur er:
Skinlove AS
Daugstadveien 221
6392 Vikebukt
Ved retur av varer i forbindelse med angrerett eller lignende ligger risiko for varen hos kunde. Vi anbefaler derfor strekt å benytte en fraktmetode som gir deg sporing og gjerne også forsikring på returer du gjør til Skinlove.
Gaver og vareprøver ved kjøp
Velger du å returnere varer ved hjelp av angreretten skal eventuelle "gaver på kjøpet" og vareprøver, som du har fått av Skinlove i forbindelse med kjøpet også returneres.Delvis retur av varer fra ordre med spesielle rabattbetingelser
Handlet du varer til rabattert pris basert på totalsum av din ordre, som ved en kvantumsrabatt, vil refusjonen for returnerte varer justeres lik hva betingelsene ville blitt for den nye totalsummen av bestillingen din på kjøpstidspunktet. Handler du med andre ord over f.eks 2100 kr for å få 20 % rabatt, men returnerer varer slik at totalsummen din blir lavere enn den måtte være for å få rabatten, så vil du miste rabatten på gjenværende produkter i bestillingen og få redusert refusjon tilsvarende dette.
Handler du produkter under en «kjøp 3, betal for 2»-kampanje og ønsker å returnere et eller to av plaggene, vil rabatten bli tapt og du må betale full pris på varene du velger å beholde.Garanti
Skulle du motta feil vare eller varer med feil, ber vi om at du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne med retur. Vi vil deretter sende deg en ny pakke med korrekte varer fraktfritt.
Kundeinfo
Som kunde hos Skinlove.no må du være minst 18 år. Er du yngre enn dette, er du nødt til å få en myndig person til å bestille for deg.